Orice femeie are o vecina. Si vecina are o capra
de Maximus, 27 Noiembrie 2013
Adaptata la nevoile femeiesti, vechea zicala « sa moara capra vecinului », ar suna astfel : sa i se rupa tocurile, sa isi faca toate vacantele la Govora si Sovata, sa se ingrase 20 de kilograme, s-o lase barbatul si sa nu aiba bani de silicoane cand i s-or lasa sanii ca maioneza taiata.
Femeia nu vrea sa moara capra. Daca moare capra, viata devine searbada ca o campie fara vai si fara culmi. Femeia vrea doar sa intre in ruina capra. Sa i se pleosteasca si coarnele, sa ii atarne coada plina de scaieti si de namol. Faliment si decadere, nu dezintegrare.
Lucrurile ar fi mult mai simple daca femeile nu s-ar compara intruna una cu cealalta. La ele, simtul competitiei ia forma acneica a invidiei. Ele vor in Dubai pentru ca si Maricica a fost acolo. Iar Maricica e clar ultima proasta.
Vor pantofi cat cinci salarii medii pe economie pentru ca o vad pe Victoria Beckham – tot o capra si ea, chiar daca e un ocean mai incolo si e aninata de tarusul unui fotbalist celebru – purtandu-i. Asta intelege din globalizare femeia : ca-si poate da coate cu lumea buna. De oriunde ar fi ea. Cotetul sta perete in perete cu palatul.
N-am sa pretind acum ca noi suntem animati numai de sentimente si stari pozitive. Dar, in timp ce noi ne dorim si cautam o rezolvare a conflictului si stingerea lui intr-un fel sau altul, femeile isi doresc o ura mentinuta in stare vegetativa. Asadar, capra nu trebuie nici sa topaie, dar nici sa moara. O capra decedata, disparuta din apropierea imediata, mutata in alta tara,exilata nu ar fi de niciun folos.
Or, femeia simte nevoia sa deghizeze capra in tap ispasitor. Doi intr-unu. Nu exista o competitie de fond, care ar duce la o evolutie personala – cum fac sa ajung si eu atat de buna? – ci – cum fac sa nu mai fie asa verde iarba pe care o paste aia?
Capra vecina are multe foloase si intrebuintari. De aceea, prezenta ei este vitala oricarei existente femeiesti. Pe langa faptul ca impune un fel de standard al pretentiilor, este si martorul invocat pentru toate etapele in care femeia joaca. Ca e vorba de un succes sau de un esec rasunator, capra le valideaza pe toate. Capra este acolo pentru a-i aminti femeii ce-si doreste, cine e, ce ar trebui sa-si doreasca sau ce ar trebui sa fie. Succesul nu e succes pana cand nu e mai mare decat al caprei. Esecul e esec doar prin comparatie. Capra aduce «ca»-ul atat de necesar.
Femeia nu e grasa si atat. E mai grasa sau mai putin grasa decat o alta. Nu e frumoasa si atat. E mai frumoasa sau mai putin frumoasa decat o alta. Nu e maritata si atat. E mai mult sau mai putin maritata. Ati prins ideea. Femeia nu exista intr-un mod de sine statator. Nici macar de propriile nevoi nu e constienta pana cand nu isi arunca ochii in ograda de peste gard. Nu stie ce-i trebuie pana cand nu vede prin vecini. Daca, intamplator, vecina nevestei tale e scafandru si mestereste in fiecare weekend la niste tuburi de oxigen, sa nu te mire daca o va apuca pasiunea scufundarilor si pe a ta pentru care, pana in momentul de fata, singurul sport extrem era sa coboare scarile pe tocuri.
...continuare in pagina 2
Articole similare:
Noua strategie de marketing religios: biserica in forma de pantof Pirelli 2016 - sau despre cum orice intelectuala ar face schimb rapid cu o modela De la prisnita cu mustar la cum sa-ti recuceresti barbatul cu o laba de viezure Cum mi-am petrecut ziua fara sutien Cand feminismul isi uita pampersul acasa Toate articolele din Coltul Misoginului RSS Coltul Misoginului
Noua strategie de marketing religios: biserica in forma de pantof Pirelli 2016 - sau despre cum orice intelectuala ar face schimb rapid cu o modela De la prisnita cu mustar la cum sa-ti recuceresti barbatul cu o laba de viezure Cum mi-am petrecut ziua fara sutien Cand feminismul isi uita pampersul acasa Toate articolele din Coltul Misoginului RSS Coltul Misoginului
Iti place Flu? Arata asta cu un like mai jos:
Tweet
Follow @FluChicUrban